메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김병혁 (가천대학교) 이양출 (가천대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제27권 제4호 (인문사회과학 편)
발행연도
2018.8
수록면
213 - 224 (12page)
DOI
10.35159/kjss.2018.08.27.4.213

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to inquire the main concepts related to teacher socialization and explore implications for the field of socialization research in Korean physical education teachers through a systematic review of domestic and international literature on socialization of physical education teachers. The main concepts related to teacher socialization were the theoretical view of teacher socialization, the stage of teacher socialization, and the factors of teacher socialization. A total of 13 domestic and international empirical studies on socialization of physical education teachers were selected and systematic literature review was conducted based on three main concepts related to teacher socialization. As a result of reviewing major research on socialization of physical education teachers, the research mainly focused on interpretive perspective, early life stages of teaching, and situational factors were conducted. In order to develop the socialization research of Korean physical education teacher, it is necessary to carry out research reflecting the critical perspective, various stages of teacher socialization, and teacher socialization factors.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 교사 사회화 관련 주요개념
Ⅲ. 체육교사 사회화 관련 연구
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-692-003406958