메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제15권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
21 - 37 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of this study are to suggest the establishment of the Curriculum Development Center (CDC) for more efficient curriculum development, and to explore the overall features of the procedure of curriculum revision based on the CDC. In order to achieve these purposes, the data of the previous English National Curriculums, and papers on the procedure of developing curriculum were reviewed. In this paper, it is proposed that the CDC should be established to revise the national curriculum based on the results of the groundwork research effectively. In the CDC, the problems with the current curriculum through interviews and surveys can be diagnosed and found, and the connectedness between primary and secondary school can be checked systematically. Furthermore, each phase of curriculum development is reviewed, which could provide procedural information about the national curriculum development and its application. In this respect, the phases of the curriculum (analysis - design - development - experiment - evaluation - revise - application) are suggested in developing the English National Curriculum.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0