메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국어국문학회 국어국문학 국어국문학 제145호
발행연도
2007.5
수록면
411 - 435 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analysis the improved curriculum for korean language art in 2007. In order to achieve this purpose, I have reviewed and discussed about the 7th National Curriculum for Korean Language Art and the plan for improving the curriculum in June and December.
The main finding of this study are as follows:
First, the objectives and concept of terminologies that is used the improved curriculum document should be prescribed more clearly. The present curriculum and the new curriculum has not sufficient ideas and identities.
Second, the contents of curriculum should obtain well-organized system. the improved curriculum seems to following that. But It is not sufficient yet. Specific subject-matter do not have to follow the same system that is adopted the others. we have to develop the system for language art only.
Third, assessments should relate the standards than the content. New curriculum present the standard. That is very useful for assessments. The Standards that is presented it is use directly to the implementation of evaluation.
This study has meaning itself in an aspect of promotion of arguments. I hope the controversy like this is continued constructively. The improved curriculum in 2007 will replacement curriculum at any time. So we prepare changing the content and the method for education.

목차

1. 서론
2. 국어과 교육과정의 개정 방향
3. 국어과 교육과정 「내용」 영역의 개정 내용
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-810-016695571