메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황종배 (건국대학교) 김성혜 (한국교육과정평가원) 김해동 (한국외국어대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.19 Number.4
발행연도
2019.12
수록면
778 - 795 (18page)

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study explores the perceptions of secondary school English teachers, students, and parents about the process-oriented assessment in English teaching classrooms. Three hundred seventy five middle and high school teachers, 5,438 middle and high school students and 1,937 parents participated in the survey, which was designed to collect the participants’ opinions about the reality and problems of implementing the process-oriented assessment in English teaching classrooms. The survey also tries to seek efficient ways to perform the new method of assessment. The results of the survey show that high percentages of English teachers are using the process-oriented assessment in their English teaching classrooms. In addition, it should be first noted that the English teachers strongly insist that their workload be reduced for the process-oriented assessment to be appropriately implemented in the classroom. On the other hand, most of the students in the secondary schools in Korea are satisfied with the assessment in the English classrooms, and the parents prefer performance assessment over paper and pencil tests. The overall results indicate that careful attention should be paid for the efficient implementation of process-oriented assessment in the middle and high school classrooms of Korea.

목차

1. 서론
2. 선행 연구: 영어과 과정 중심 평가
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-705-000242626