메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김해동 (한국외국어대학교) 김성혜 (한국교육과정평가원) 황종배 (건국대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.19 Number.3
발행연도
2019.9
수록면
500 - 522 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study explores the perceptions of secondary school English teachers about the assessment in English teaching classrooms, focusing on the process-oriented assessment. 15 middle and high school English teachers were asked to complete a questionnaire and participate in a short in-depth interview. The questionnaire was designed to collect the teachers’ opinions about the status and problems of English assessment in the classroom, including performance tests and process-oriented assessment in English teaching classrooms. The questionnaire and the interview also tried to seek efficient ways to perform the process-oriented assessment. The results of the survey show that most of the secondary English teachers in Korea have used performance assessment and even the process-oriented assessment. However, many English teachers responded that, first of all, their workload should be reduced for the process-oriented assessment to be appropriately implemented in the classroom. The overall results indicate that more attention should be paid in implementing process-oriented assessment in the Korean EFL context.

목차

1. 서론
2. 연구의 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-705-001240185