메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
나용주 정승혜 (경희대학교) 안병주 (경희대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제29권 제6호 (인문사회과학 편)
발행연도
2020.12
수록면
881 - 889 (9page)
DOI
10.35159/kjss.2020.12.29.6.881

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate early childhood educators’ perceptions of and the need for traditional Korean dance classes in early childhood education. To this end, a survey was conducted on 285 early childhood educators and the specific results were as follows: First, the examination of early childhood educators’ perceptions of traditional Korean dance education revealed that surveyed educators strongly perceived the need for traditional Korean dance education during early childhood and believed that this education could help enhance children’s abilities to express themselves. Second, regarding early childhood educators’ need for Korean dance education, the respondents expressed the strongest need for educational content centered on thinking and expressing one’s thoughts regarding a given topic, and also placed emphasis on basic and locomotor dance movements. In summation, early childhood educators had an overall high-level perception of traditional Korean dance classes in early childhood education. Notably, the educators were focused on the benefits of this education in terms of improving self-expression, but lacked the perception of Korean dance as a traditional cultural aspect.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-692-001437801