메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안정민 (한국외국어대학교) 한혜민 (The Hong Kong Polytechnic University)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제31권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
139 - 159 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores how Korean teachers perceive the teaching presence for those who experienced teaching Korean language in face-to-face classes as well as online. Teaching presence is defined as the sense of learners feeling connected to a class even in a virtual environment and being able to find the interaction between learner and learner, and teacher and learner. The results confirm that Korean teachers recognized that teaching presence online is significantly lower than face-to-face instruction, p<0.001. Additionally, the relationship between teaching presence in online classes and face-to-face classes was significantly related, r=0.365, p<0.05. This study suggests that further development of small group activities, teachers’ capacity, teaching skills, and specific teaching and learning methods should be developed in order to effectively conduct classes online. It is expected that conducting practical research about teaching presence will be implemented based on the results of this study in the future.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0