메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
우정민 (덕성여자대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제23권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
189 - 210 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Why do we read poems? This article is an attempt to propose an answer to such an unfathomable question. First of all, this paper presents an idea that poetry is the song of “chora,” of which the meaning is borrowed from Plato’s Timaeus to denote mobile and provisional articulation rather than certain and determinate. The chora as rupture and rhythmic articulation precedes scientific and rational languages such as evidence, verisimilitude, spatiality, and temporality, and dismantles the patriarchal logocentrism and hierarchy by embodying enigmatic energy. Secondly, poetry is the song of “abject.” Abject is neither subject nor object; it is a deject who strays. Abjection is a kind of border and ambiguity that civilized modernity has tried to repress and purify. Based on these two premises, I argue that modern poetry inherits and unfolds the possibility to murmur a heterogeneous, corporeal, and verbal ordeal of fundamental incompleteness. By reviewing D. H. Lawrence and Sylvia Plath’s later poems, I would suggest that reading poetry is a revolutionary process of deconstructing monolithic dichotomy and a meaningful experience in search of a new dialectic of abjection.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0