메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
홍신철 (부산외국어대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제31권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
235 - 252 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to analyze Korean learner’s use of demonstratives such as this, that and it. English demonstrative system plays a role of referring information when interlocutors involved in making a certain context in their language use. Understanding this system can be one of the important elements to achieve native-like proficiency among ESL/EFL learners. For this reason, Korean learners’ essays are analyzed to find out particular patterns of demonstrative use on the basis of Strauss’ Focus Model Theory. This model presents a degree of attention between hearers and speakers when they refer facts or events from the continuum perspective. For this end, Koran learners’ use of demonstratives is classified into Endophora (Anaphora, Cataphora) and Exophora, and analyzed through the Focus Model. The results show that Anaphora, it, is the most frequent demonstrative among other two, and also this phenomenon can be interpreted as Korean learners use a low degree of attention in the referring information. Particularly, this as an Exophora is often used with a direct quotation when referring information beyond the text.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0