메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신상근 (이화여자대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제14권 제3호
발행연도
2021.8
수록면
84 - 109 (26page)
DOI
10.20487/kasee.14.3.202108.84

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Visual information plays an important role in listening comprehension. However, most listening tests are conducted as audio-based assessment, which undermines the validity of listening assessment. In order to improve the authenticity of listening assessment, this study attempts to apply virtual reality technology to listening testing to allow examinees to have a sense of presence as if they are in the site of communication and look at whichever direction they desire. Listening assessment tasks that differ in input and expected response depending on the type of virtual reality technology are developed. In addition, validation procedures are developed using the argument-based approach to discern whether the use of virtual reality listening test results is appropriate. For each step of inference, a warrant licensing the inference, the assumptions that the warrant entails, and backing are presented.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (51)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0