메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The brake disc is thermally deformed by the frictional heating during braking. In this paper, new prototype of the brake disc with the helical grooved vent is proposed to improve the heat transfer from the disc to the air. The helical grooved vent has high convective film coefficient and more stiffness for the bended thermal deformation. The FEM analysis had been practiced for the comparisons of the heat transfer and thermal deformation between the proposed the ventilated brake disc and the conventional one. The results have been discussed in this paper.

목차

1. 서론

2. 해석조건 및 유한요소 모델링

3. 시뮬레이션 결과 및 토의

4. 결론

[참고문헌]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014000642