메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제58권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
41 - 66 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Never Let Me Go written by Kazuo Ishiguro hides the truth by describing the reappearance of memory. This paper aims at investigating what humanism is from the perspective of existential meaning of clones and aesthetic meaning of arts education in the novel. Hailsham teaches clones with the manipulated art curriculum. However, the education of Hailsham can not affect Tommy, who doubts the facts that all the students believe. Through his artworks, he looks into a chasm between Hailsham and the real world, tries to find his own identity, expresses humanity and shows his love for Kathy. Finally, He realizes Hailsham turns out to be a dystopia. His fury and painful cry is a message that we should examine the value of the humanism that real humans have. This novel indicates that the main point is not the ‘nature of human’ but ‘the value of human’, which we must protect, to defend the essence of humans. It is obvious that humans, who symbolically and superficially believe “I am humanism”, will be like clones that will finally reach the “completion” after donating their organs to the ‘non-human-like humanity’.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0