메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강경구 (광주대학교)
저널정보
한국해양관광학회 해양관광학연구 해양관광학연구 제14권 제2호
발행연도
2021.8
수록면
75 - 96 (22page)
DOI
10.22929/jmtr.2021.14.2.004

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, a method to further enhance customer satisfaction by identifying the characteristics of independent management-type dessert cafes, identifying improvement points and priorities according to characteristics through quality classification, against the backdrop of natural marine tourism such as ocean views. is a study to find out. As a result of quality classification of the results of this research into the Kano model from 13 selection attributes, attractive quality elements are "harmonious with 8 drinks", "favorite products", "appropriate compared to other cafes", "diversity", "discrimination from other stores", "changes regularly", "parking facilities", "toilet accessibility", classified. As a result of calculating the customer satisfaction coefficient based on this, the questions with the highest Better index were the items (90) of "clean and comfortable toilets" and "hygienic management of equipment", but it reflecting the current satisfaction level. As a result of calculating the PCSI index, it was found that customer satisfaction can be improved through continuous improvement in "attractive quality factors" such as "harmony with beverages" and "favorite products".

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0