메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김근창 (세종대학교) 김경자 (한성대학교)
저널정보
관광경영학회 관광경영연구 관광경영연구 제25권 제5호
발행연도
2021.9
수록면
67 - 86 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the impact of internal marketing(authority delegatio, benefits, education training, and compensation systems) on organizational immersion in the ever-developing hotel industry market and the intermediate effect of job competency between internal marketing and organizational immersion. The purpose of this study is to study how the internal marketing of hotel employees in the hotel industry, which has been particularly struggling since COVID-19, has the mediated effect between organizational immersion. An empirical analysis was conducted through a total of 373 questionnaires for four-star hotels in Seoul and Gyeonggi Province. In addition, internal marketing (authority delegation, benefits, education training and compensation system) has been confirmed to have a significant impact on organizational immersion, and job competency has been confirmed to serve as a medium between internal marketing and organizational immersion. As a result, we can the effect job competency of hotel employees.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (61)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0