메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Non-linear vibrationof disc brake system, such as judder, squeal, and so on, generated from a disc brake system results in its resonance and the irregular wear of both brake disc and pad. Although the standard methods to verify the non-linear vibration of brake system including a judder are developed, it is complicate to estimate or interpretate the transient vibration generated in low and high frequency level. The accurate brake system modeling and simulation of various input conditions in the time domain should be conducted for analyzing the non-linear transient vibration.
In this paper, the accurate model of brake system is used in ADAMS, and its simulation is performed for the various inputs, the parameter study of design factors, as well as each brake components modeling method. Consequently, the accurate brake system model has been developed to evaluate the dynamic performance and vibration of disc brake system.

목차

Abstract
1. 서론
2. 전체 해석 모델링
3. 서브시스템 모델링 방법에 따른 영향도 분석
4. 설계 변수 영향도 분석
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-017550732