메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권나경 (선문대학교) 전현모 (동국대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제29권 제11호(통권 제123호)
발행연도
2017.11
수록면
313 - 330 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to specify the effects of ‘emotional intelligence’ and ‘resilience’ on the ‘service orientation,’ and provide useful information for hotels to enable efficient human resource management. To this end, this study targeted hotel employees and analyzed 280 valid samples and conducted multiple regression analysis and simple regression with SPSS 22.0. The study results can be summarized as follows. First, ‘understanding of emotion’ and ‘use of emotion’ of ‘emotional intelligence’ turned out to be an influence on ‘resilience," ‘control of emotion,’ but had no "effect,’ and thus this hypothesis was partially adopted. Second, ‘understanding of emotion’ and ‘use of emotion’ of ‘emotional intelligence’ turned out to be an influence on ‘service orientation,’ but ‘control of emotion’ had no effect, and thus this hypothesis was partially adopted. Third, ‘resilience’ turned out to be a significant influence on service ’orientation."

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 분석 및 결과
IV. 결론
참고문헌

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0