메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제46권 제3호
발행연도
2018.1
수록면
398 - 410 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the students’ perceptive ability for the real thing’s size through illustration’s scale in Life Science I textbook. The students’ understanding for the illustrations is investigated by the questionnaire methods for the 200 high school students who completed Life Science I course. The most of illustrations in Life Science I textbooks didn’t show the actual size’s scale for the object, but the some cases of photographs by microscope showed the scale bar or magnification ratio. Most of the students had difficulty in understanding the scale of SI unit (μm, nm) and predicting the actual size through the illustrations. The students preferred scale bar to magnification ratio as the way to show the actual size’s scale in teaxtbook’s illustrations. To promote the students’ understanding for the actual size of real things through the Life Science textbook’s illustrations, it is necessary for the students to have a lesson for illustration’s explanation and an observation experience using microscope in Life Science’s class.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0