메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조일형 (상명대학교) 최경근 (상명대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제31권 제6호 (인문사회과학 편)
발행연도
2022.12
수록면
289 - 298 (10page)
DOI
10.35159/kjss.2022.12.31.6.289

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study suggested a method to introduce non-face-to-face service of fitness center using digital technology. In this study, field research was conducted with personnel selected through judgment sampling, and FGI and semi-structured interviews with users were conducted to investigate the level of satisfaction and the reasons for satisfaction or dissatisfaction at the fitness center customer journey and each stage of the journey. Problems and improvements were analyzed.
As a result of the study, users who experienced non-face-to-face service provided that applications and digital devices did not provide the functions required to use the fitness center in an integrated way but were operated individually, guidance on the entire exercise process, and measurement and feedback on exercise performance The main problems were that it did not work, and that the user environment was not suitable for providing digital-based non-face-to-face services.
In this study, as a solution to this problem, development and introduction of an integrated system centered on smartphone applications, measurement of user exercise process and performance using IoT center, analysis of exercise performance and feedback, and UX/UI improvement in consideration of digital literacy was suggested as an improvement plan.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 결과 및 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-692-000325664