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김경수 (지엠대우오토앤테크놀로지) 조호준 (지엠대우오토앤테크놀로지) 김두영 (지엠대우오토앤테크놀로지) 최원석 (지엠대우오토앤테크놀로지) 박영준 (지엠대우오토앤테크놀로지) 백봉범 (지엠대우오토앤테크놀로지) 김한규 (지엠대우오토앤테크놀로지) 고승석 (지엠대우오토앤테크놀로지) 정명구 (지엠대우오토앤테크놀로지)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,546 - 1,551 (6page)

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For many years, brake noise has been one of the top automotive brake warranty issues, and many studies have been conducted to reduce the squeal phenomenon by improving the rotor-pad contact interface or by decoupling modes inducing squeals.
This is additional research of ‘A study of Brake Contact Interface and Rotor In-Plane Modes Induced Disc Brake Squeal noise’. This paper considers the different brake contact interfaces affecting high frequency brake squeal and introduce an effective way of reducing the problem by improving one of the brake secondary contacts. Furthermore, the reason of improving of brake secondary contact has a positive effect is investigated by modal analysis & squeal noise analysis.

목차

Abstract
1. 서론
2. 스퀼 소음 발생 현상 분석
3. 이차 접촉 인터페이스가 스퀼 성능에 미치는 영향
4. 결론
References

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