메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제11권 제5호
발행연도
2010.12
수록면
25 - 45 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to analyze how hotel internal marketing activities affect employees` service attitudes and job satisfaction and to examine the correlations between employees` service attitudes and job satisfaction. The analyses are as follows: First, according to the results about the influence on employees` service attitudes of hotel internal marketing, three factors had an effect on employees` service attitudes: "A vacation and reward system," "Internal communication," and "Overseas training system." Second, the hotel internal marketing factor had no influence on the promotion system and wage satisfaction; however, it affected job satisfaction. This analysis was based on the results of the assessment on satisfaction with job, promotion and wage. In conclusion, according to the analysis results, statistically, there was a significant correlation between hotel employees` service attitudes and job satisfaction. According to the analysis results, systemic policies are necessary for harmonious communications between the management and the employees for the hotel internal marketing, along with the information delivery system which would provide the employees have access to the visions, the goals, and the specific strategies of the hotel.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0