메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임재만 (세종대학교) 임미화 (단국대학교)
저널정보
한국지역개발학회 한국지역개발학회지 한국지역개발학회지 제28권 제3호
발행연도
2016.9
수록면
147 - 163 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the relationship between customers’ and developers’ sentiment and price, trading volume percentage changes. The related previous studies used the data with one agent, especially customers in housing markets. We use the composite index with principal component analysis, and compare the results to those of analysis with each index. The results are as followings. First, there are strong positive effects of sentiment change on trading volume change. Second, there is no statistically significant relationship between sentiment change and price change. Third, if we connect this result with the information effect of trading volume change to price change from previous studies, we could provide the new hypothesis, the information channel from sentiment to trading volume and trading volume to price. Finally, using composite index instead individual agent’s sentiment index could provide more insights on housing market fluctuation.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 분석
4. 분석 결과
5. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-359-001399378