메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고민환 (경희대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제32권 제1호(통권 제149호)
발행연도
2020.1
수록면
297 - 314 (18page)
DOI
10.31336/JTLR.2020.1.32.1.297

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Korea’s population is forecast to begin to drop from 2020 and it is the main concern of colleges to think about their future related to the number of students. The purpose of this research to find out how to improve the education service quality of airline service management of a college in Chung-nam province. Online survey carried out to the students of 225 majoring airline service management. 29 elements for evaluating service qualities are analyzed by Kano and Timko’s customer satisfaction coefficient. Education service quality includes academic administration, education system, physical evidence, and fairness.
After conducting service quality check by Kano model, the One-dimensional quality factor is 26, and the Indifferent quality factor is 3. And Timko’s customer satisfaction coefficient is connected highly with fair treatment by the professor (Better index .851) opposed with the fair score on the exam (Worse index .819). Final results of this research provide theoretical implications and practical implications for college staff or professors who are in charge of recruiting students or maintaining college students.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-323-000349635