메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정태영 (고려대학교 대학원 보건과학과 BK21PLUS 인간생명-사회환경 상호작용 융합사업단) 김우선 (한국보건산업진흥원) 김수범 (한양대학교 대학원 응용경제학과)
저널정보
경희대학교 경영연구원 의료경영학연구 의료경영학연구 제10권 제1호
발행연도
2016.3
수록면
13 - 20 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Anti-aging industry is likely to grow continuously due to population aging and increased interest in aging prevention. The purpose of this study is to find out the qualities of anti-aging product influencing customer satisfaction using Kano methodology. For this aim 1,500 people were surveyed in 16 cities and provinces except for Jeju province by face-to-face interview. For empirical analysis, we carried out Kano analysis and TImko’s customer satisfaction-coefficient analysis using SPSS ver. 21.0. Main results are as follows: First, according to Kono model, most qualities of anti-aging product are classified as ‘one-dimensional quality’ except for whitening. Second, TImko’s customer satisfaction-coefficient analysis showed that among anti-aging product’s various qualities ‘Improving Blood Circulation’, ‘Strengthening immunity’, ‘Measuring blood pressure/blood sugar’ and ‘Maintaining dental health’ are relatively important to customer satisfaction. This study is expected to provide empirical data for development of andi-aging industry reflecting needs and preference of consumers on anti-aging product.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0