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학술대회자료
저자정보
조치훈 (성균관대학교) 김정욱 (성균관대학교) 김현수 (성균관대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2010 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2010.5
수록면
1,700 - 1,705 (6page)

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In this paper, regenerative braking algorithm is proposed during down-shift for a 6-speed 2-shaft parallel HEV, which satisfies the demanded braking force and driving comfort. First, down-shift strategy is suggested during the braking by considering the re-acceleration performance. To maintain a driving comfort regenerative braking algorithm is developed considering a response characteristic of the electronic hydraulic brake. Using the electronic hydraulic brake hardware and HEV simulator, HILS is performed. From HILS, it is found that regenerative braking algorithm satisfies the demanded braking force and the driving comfort to evaluate the control performance during down-shift

목차

Abstract
1. 서론
2. 자동변속기 기반 하이브리드 자동차모델링 및 성능 시뮬레이터 개발
3. 회생제동중 변속 전략 및 전자 브레이크 제어 알고리즘 개발
4. HILS를 이용한 제동중 하향변속시 모터 및 전자 브레이크 제어 알고리즘 성능 시험
5. 결론
References

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