메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제15집
발행연도
2008.6
수록면
231 - 259 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (23)

초록· 키워드

오류제보하기
This survey was conducted among native Japanese speakers, Korean learners who have achieved 1-level on the JLPT and Korean learners who have achieved 2-level on the JLPT. ( K1:1-level on the JLPT, K2:1-level on the JLPT)
1. The grammatical usage score for the three learner groups are: Japanese, 72.3% K1, 51.2% K2, 35.9%.
2. Generally, in the usage of grammar, Japanese native speakers rated higher than either K1 or K2 learners but this was not always the case.
3. The survey consistently recorded a difference between K1 learners and K2 learners but K2 learners consistently improved their score over time more than K1 learners.
4. There was no correlation noted between grammatical usage and translation scores for any of the learner groups.
5. There was no correlation noted between grammatical usage and the difficulty of the survey items for any of the learner groups.
6. The grammatical usage score for K1 and K2 learners directly correlated with the learners' success in completing learning assignments.

목차

1. 들어가는 말
2. 선행 연구
3. 조사의 내용
4. 조사의 목적 및 방법
5. 조사 결과 및 고찰
6. 맺는 말
參考文獻
Abstract

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-910-014921804